2010. 02. 02- 02. 07 Thaiföld, Krabi

Sziasztok,

mar 5. (vagy 6.?) napja Thaifoldon, nagyon nehezen vesszuk ra magunkat, hogy leuljunk a gephez es mindenrol reszletesen írjunk. Krisztian kesobb biztosan megteszi, en most csak par mondatban osszefoglalnam az elmult  - lassan mar -egy hetet.

Elhagytuk Perhentiant a legutobbi bejegyzes szerint. Reggel 8-kor hajora szalltunk, aztan taxiba, amely a malaj-thai hatarig fuvarozott minket (ismet 6-an csomagostul egy autoban), majd gyalog at a hataron. Onnan busz Hadyai-ba, Hadyaiban atszallas es public bus  Krabiba, ahol jelenleg is allomasozunk. Az út egy egesz napot vett igenybe, nem igy terveztuk, de viszonylag kenyelmes volt. Este 10 korul ertunk Krabiba, ahol taxi, majd a taxis altal ajanlott szallas.

Masnap autot ebreltunk (egy kicsi platos Suzukit, amiben nem is igazan fertunk el, valakinek mindig hatul a napon kellett utazni)

es kerestunk masik szallast, kozelebb a kozponthoz. Sikerult is talalnunk egy nagyon szuper helyet : Blue Ba You Bungalows, 500 bath/nap/bungi (kb. 3000 HUF). Tagas, kenyelmes, kozel az elethez, nagyon jo etteremmel. Itt ragadtunk, eloszor csak 2 ejszakat terveztunk, aztan lefoglaltuk meg 3-ra.
A Suzukit csak elso nap bereltuk szallaskeres miatt, de kihasznaltuk a 24 orat, meg gyorsan elugrottunk vele a kozeli Nemzeti Parkba, ahol megneztuk a helyi vízesest (Thaifoldon minden turista célpontnal legalabb 3-4 vízesés talalhato :  ) ), felkapaszkodtunk a tetejen talalhato oblos medenceig, ahol csobbantunk is egyet.  Este a kozpontban teblaboltunk – nagyon nagy az elet, legalabbis az eddig Malajziaban megszokotthoz kepest. Rengeteg bolt, etterem, massage-szalon es turista ( meglepo modon a jobb-fajta kozonseg, ha szabad ilyet, csupa oregedo vagy - masik veglet - nagyon fiatal skandinav, nemetek, franciak,…) A felelmeink, miszerint Thaifold borzasztoan draga lesz Malaysia-hoz kepest, alaptalannak bizonyultak, talan meg kicsit olcsobb is a „turista-(e)let” errefele. Massziroztattunk hat 200 Bath-ert egy nagyot (1200 HUF egy ora tradicionalis thai massage), vacsoraztunk egy jot, aztan alvas.

Masnap csatlakoztak hozzank Barbiek (Zso-Ba-Ba), akik Vietnam utan egy napot Phuketen toltottek majd a kozeli Phi Phi szigeten meg ket ejszakat, mielott ujra talalkoztunk volna (Macaon valtunk el szinte meg a tura elejen).

Azota folyamatos lazsalas, napi minimum egy masszazs ( szegyen ide vagy oda nekem 3 a rekordom ; ) ), bereltunk motort (200 Bath/day), azzal csavargunk mindenfele, voltunk hajoturan,

ami hatalmas elmeny volt mindannyiunknak (3 sziget + snorkeling, csodaszep partok es barlangok), es mi ma elmentunk kajakozni is, amíg a csapat masik fele Phi Phin (Anyum + Juditek). A mai kajakozastol en kicsit tartottam, de nagyon jol sikerult, tegnap ugyanis mind brutalisan leegtunk a sziget-turan es feltunk a tovabbi borbajoktol, de jol beoltoztunk es a turautvonal is szuper volt: arnyekos sziklas kanyonon at a mangrove erdokig, szinte vegig napsutes nelkul. Krisz minden nap megy Muay Thai edzesre, legutobb Andrist is elvitte magaval, O is beallt a ringbe.

Zso-ba-Ba ma 3-kor lelépett Bangkokba az ejszakai busszal, mi holnap delutan indulunk tovabb BKK fele Surathani-bol ejszakai vonattal. Bangkokban 1 egesz napunk lesz (mar mind voltunk, így eleg lesz boven, csak Krisz szulinapjanak Patpong negyedbeli Ping-pong es Banana Show-val egybekotott esti unneplese a fix es kotelezo program ; ) ). BKK-bol  10-en hajnalban repulunk tovabb Mumbaiba (Bombay, India). India egyelore hatalmas feher folt, de mar van egy jo vaskos LP-nk (Lonely Planet), remeljuk, segítsegunkre lesz.

THAIFOLD -Krabi:

1 Thai BATH=kb. 6 HUF

Szallas: tagas, szep bungallok mar 500-.600 bathert. Igenyesebbeknek 1500-2500-ert resortok, koztes kategoria nem letezik. Az olcsobb bungalokban fan forog, no AC, de szepek, tisztak, tagasak. Az elso ejjel nagyon gagyiba tettek be a taxisok 600-ert, messze a kozponttol, ezert is alltunk odebb. Erdemes keresgelni picit, nem az elso taxissal elmenni.

Etel-ital: boseges valasztek azoknak, akik szeretik az azsiai konyhat es ízvilagot. Foetelek 60-150 bathig etteremben, de az utcai arusoknal fele ennyibol is meg lehet kajalni. Kotelezo mindenkinek, aki Thaifoldre erkezik kiprobalni a Banana Rottit (banan Pancake), az otthoninal joval ropogosabb, konnyebb teszta, banan belesutve, suritett tej a tetejen. Inni gyumolcsleveket, gyumolcs shake-ket kell, marha finom, laktato es olcso. 40 bathert kokuszdioba visszatoltott coconut milk shake, isteni!!! Haletelek, rakocskak s a tobbi… Europai gyomorba: spagettik, pizza, sultkrumpli mindenhol rendelheto, de ezek kb. az etlap 5%-at teszik ki es dragabbak (spagetti 80-120 B., egy pizza 170 bath meg a mi olcso helyunkon is)

Turak: viszonylag dragak, egyenileg innen nehezen szervezhetoek. Egesz napos hajotura tavolabbra 900 Bath/fo (Phi Phi), mi 9-en bereltuk hajot kozelebbi szigetekre, ezt megusztuk 300 bathbol., (2200 baht/longtail boat) A mai 3 oras kajakozas 500 bath/fo volt gyumolccsel, vízzel. Megeri.

Masszazs: hagyomanyos thai 200 bath, olajos 250-300, aloe veras 500 bath. Ahagyomanyos thai massage szerintem a legjobb: ruhaban vagy es nyomogatnak, hajlitgatnak, recsegsz-ropogsz, de utana erzed mindened, remek. Olajos simogat, de kellemes, a fo vonal ugyanaz, csak nem annyira kemeny. Mindened masszírozzak, a fej resze a legjobb, ebben mind egyetertettunk. Kotelezo program minden napra!!!!

Tengerpart: Krabinal nem a legszebb, de nem rossz. Viszont fel ora hajokazas es paradicsomi szigetekre kerulhetsz. Errefele jellemzoek a sziklak a vízben es a parton, talan meszkobol, gyonyoruek, nagyon jellemzo erre a szakaszra. Andaman-tenger: gyonyoruen zoldes-kek, szebb, mint a nyugati oldalon a Thai-obol vize.

Kozlekedes: berelj motort, 200 bath egy napra, benzin 40 bath /liter. Ha nem motorozol, varoson belul 20 bath/fo a tuk tuk, taxi. Besetalhato tavolsagok.

Emberek: a legkedvesebbek, mindenki csupa mosoly.

Shopping: a szokasos turista-cuccokat kínáló boltokban (ruhanemu, rolexek, napszemcsik, papucsok,..) alkudni kell, minden ar  kb. a felere lenyomhato. Turak arabol is lehet lefaragni. Fix szinte csak a kaja. ; )

Meg egészítek, mas most nem jut eszembe es menni kell. : ) pusz, Mago.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

frutik6 2010.02.08. 20:16:42

Szervusz "vénember"!Boldog születésnapot kívánunk neked!Reméljük ott a nagy messzeségben is jót fogtok bulizni.Páááááá

lecsó-11 2010.02.08. 22:40:30

Drága kisfiam!
Nagyon sok boldog születésnapot kívánok.
Bogikát puszilgassátok meg helyettem is. A nagy kaland hátra lévő idejére mindenkinek további nagyszerű élményeket kívánok. Papa.

Evicska 2010.02.09. 06:37:02

Kedves Krisztián!

Nagyon Boldog Születésnapot Kívánunk Neked!

Elég mozgalmas az utazás és élményekkel teli! Vigyázzatok magatokra! Puszi a lányoknak is!

Évi, Zoli, Orsi

zso-ba-ba 2010.02.09. 07:54:29

Sziasztok!

Vegre van egy kis idom blogozgatni, amig a fiuk felfedezik Bangkok (nem sok) nevezetessegeit... nem tudtak ravenni, hogy ma 6-kor felkeljek veluk uszopiacot menni nezni, amit en mar lattam, anno es az eleg is volt! Nekik van meg egy kiralyi palota + Wat Po kotelezo, en inkabb aludtam sokaig, reggeli a teraszon es furcsi + napozas a tetoteraszon a medenceben :)

Ahogy Agi mar irta, mi Phuketen (PAtong varosban) kenytelenek voltunk aludni egy ejszakat, mert oda erkezett a gepunk Saigonbol... kellemes csalodas volt, a tenger gyonyoru, homokos part... kicsit ki is hasznaltuk, aztan du. indultunk at Phi Phire - a paradicsomba!!! Ott ragadtunk 2 napra, en szivem szerint maradtam volna meg, mert gyonyoru!!! Nekem a hangulata is bejott, kicsit "Sziget feeling" es mivel csak stalo utcak vannak, se auto, se motor... es nagyon szuper szallasunk volt - fenn a hegyen (mar tsunami biztos ovezet :) panoramaval! Elso este a tangerparton friseen sutott halaka etteunk, mikozben figyeltuk, hogyan jon a dagaly... szamunkra megdobbento elmeny volt az apaly - tobb szaz metert tudtunk beseltalni ott, ahol nehany ora mulva mar al labad sem er le!!!

Masnap egy hajoutra mentunk a szigetek korul, furdes a hofeher homokos partokon, kristalytiszta vizben, snorkelezes - ahol szinte megerintenek a gyonyoru halak, amik korbe sereglenek, es a vegen Maya obol (ahol a Part cimu filmet forgattak) nos, az tenyleg a paradicsom!!!

Este tuz paradet neztunk a parton, lenyugozo ahogy ezek a sracok doboljak a tuzes rudakat, buzoganyokat - oriaso a hangulat!!! Kesobb a kozonseget is bevontak, tuzes rud alatt limboztunk - allat volt! Epp csak a telefonomat vesztettemel (kivetelesen nem is en... :) a nagy forgatagban - ugyhogy ne uzenejetek!!!

Masnap de. meg felmasztunk egy kilato pontra, kemeny volt a rekkeno hosegben, de a latvany megertes!!! Megsirattam Phi Phi-t (ahogy Vietnamot is)

Du. indultunk Krabira, mar a kikoto fele is csalodas volt, a viz olyan szurke, szemetes... onnan egy nyitott oldalu teherato szerusegen vittek minket Nopparath tara beachre,ahol a tobbiek voltak! Mint azt mar Mago is irta, a part es a viz egyaltalan nem szep... a szigetek koruli tura karpotolt azert minket!

Na meg nekunk sikerult egy gyonyoru tropusi parkban olyan igazi "autentikus" thai bungalowkat berelni, ahonnan mar csak a tengerpart kilatas hianyzott :)

Itteni kalandjainkrol mar olvashattatok... mi a kepeket lustak vagyunk feltolteni (es idonk sincs) talan elcsiptek nehany kockat rolunk is a picasweben!

Mi vasarnap du. indultunkBangkokba, a vonatra mar nem volt jegy, de a busz kellemes csalodas volt es reggel 6-kor mar ki is tett minket a Khao San Roadon,ahol azonnal szallast foglaltunk ugyanabban a hotelban, ahol 7 eve voltam!

Gyor furdes utan, szaguldottunk (tuk-tukkal) a vonat allomasra, ahonnan nagggyon retro public vonattal; mentunk Kanchanaburiba (ott van a a Hid a Kwai folyon) de mi azert mentunk, mhogy az onna 40 km-re levo Tigris Temlomban tigriseket lassunk - testkozelbol!!!

Bereltunk 2 motort - ja itt jegyzem meg, Krabin a legnagyobb elmeny tenyleg a motorozas, mert addig semerzed, hogy szeteget a nap (nagyon legetunk) es konnyu vele kozlekedni! Ja ott mi voltunkelefantolni is - ezt majd szoban :)

Szoval a Tigirseket szerzetesek nevelik, kezhez szoktatjak, de igy is nagyon nagy az elovigyazatossag... minden turistat egy gondozo kezenfogva vezet a meglancolt fenevadakhoz, amelyikeket kulon-kulon gondozo oriz, locsolgatja a fejuket vizzel, hessegeti alegyeket, hogy semmi ne zavarja oket (piros es narancs szin viselese tilos!!!) es egy harmadik gondozo elkeri a fenykepezodet,amivel 5-6 tigris mellett egyesevel lefenykepez... bar elmondva es messzirol szemleve kiabranditonak tunhet, amikor leguggoltam mellejuk esmegsimogattam,majdnem elsirtam magam - hihetelen erzes es az a tudat, hogy ilyen kozel vagy!!! Megerte a 3000,.-Ft-os belepot!!!!

Este Bangkokba vissza - ezuttal mar minibusszal, mivel feleannyi ido alatt ertunk ide - seta a kaotikus Khao San roadon... nekunk ez mar nem annyira jon be!!! Saigonban meg erzed,hogy az a valosag, ott tenyleg ugy elnek az emeberek!!! Itt ez mind csak a turistaknak van... tul nagy a forgatag, tul susu,tul zajos, tul draga (bangkokot lehet hogy nemsiratom meg...) Indiat viszont vegyes erzesekkel varjuk mindannyian!!!

Sokat gondolunk ratok es millio puszi Mindenkinek!!!

Zsolt-Barnus-Barbi

ACH Ladies 2010.02.09. 17:29:43

Nagyon boldog szülinapot kívánunk Krisztián!
Jó pihenést nektek, és egyetek sok finomságot helyettünk is!
Kitty, Eszti, Nóri

judyyyy 2010.02.14. 09:39:51

Sziasztok!!!!!!!!!!!!
Hianyoztok.
Remelem jol vagytok es tetszik India.Andrissal jot setaltunk Bombayben es EN maradtam volna meg par napot.(Andris nem)
Szerencsesen megerkeztunk,a Turkish Airline ismet kitett magaert,szuper volt es pontosan erkeztunk meg a havas Bp-re ahol el is kezdett havazni.
Masnap reggel Andrist reggel 8kor kellett oviba vinni Farsangra(amit hetek ota vart),ki gondolta volna hogy pont penteken febr.12 en lesz.Reggel 5 kor marhaporkolt es tarhonya eves utan 7.30 kor el is indultunk az oviba,hogy 8 ra beerjunk.Szoval az ido eltolodast meg nem sikerult kiheverni,de dolgozunk rajta.Ma reggel is 5 kor keltunk...:)))
Jo utat kivanunk es vigyazzatok magatokra!!!!!!!!!!
Judit es Andris

krizso76 2010.02.15. 16:13:31

@frutik6: Szia Áki !

Köszönöm szépen és bocs a megkésett válaszért, Indiában kevesebb az időnk és az internetelérés is. Üdv: Krisztián

krizso76 2010.02.15. 16:14:17

@ACH Ladies: Nagyon boldog szülinapot kívánunk Krisztián!
Jó pihenést nektek, és egyetek sok finomságot helyettünk is!
Kitty, Eszti, Nóri

Nagyon szépen köszönöm nektek a figyelmességet !! Üdv: Krisztián

krizso76 2010.02.15. 16:15:51

@Evicska: Szia Evics, Zoli (kedves Tulajdonostárs! :) ), Orsi !

Örülök, hogy olvassátok a blogot és köszönöm szépen a jókívánságokat. Gyertek húsvétolni a családdal!

krizso76 2010.02.15. 16:18:09

@judyyyy: Sziasztok! Ti is hiányoztok nekünk. Bombay olyan, amilyen.... Amilyen egy 16 milliós város egy fejlődő országban lenni szokott. De a városból kijőve csodás minden, Hampi lenyűgöző, Palolem (south goa csodás és very relaxed, ránk is fér...) nemsokára mi is otthon.... Üdv: Krisztián

krizso76 2010.02.15. 16:19:02

@lecsó-11: Szia Papácska !

Köszönöm szépen és örülök, hogy írtál !!

frutik6 2010.02.15. 21:07:58

@krizso76: Hali!Nem akarok ünnep rontó lenni de ha szükség lesz fuvarra a reptérről írjatok.JÓK LEGYETEK!Ákos