Krisztian kicsit pihenteti az ujjait, ezert most en orokitem meg gyorsan az elmult napok torteneseit.

Macaoban 23-an SZOMBATON felszalltunk az este 9 korul Kota Kinabalu-ba indulo Air Asia gepre, mely ropke 4 ora alatt atrepített minket a Dél-kínai-tenger felett Borneó szigetere. Az indonéz szigetvilágban elterülő Borneó Foldunk harmadik legnagyobb szigete, nagysaga kb. 750 ezer km². Teruleten harom ország, Indonézia, Malajzia, valamint Brunei osztozik, a sziget lakossága körülbelül 16 millió fő.

Nagyobb térképre váltás

Mi Sabah tartomány fővárosaban, KK-ban (Kota Kinabaluban) terveztunk pihenni kicsit, Krisztiannal ellentetben, aki most is, mint mindig, inkabb kicsit kínozta volna magat a 4000 meteres Mount Kinabalu megmaszasaval napozas, furdes es a hongkongi faradalmak kipihenese helyett. J

Ejfel utan landoltunk, majd elkezdtunk szorgosan penzvaltot keresni, hogy kifizethessuk a taxinkat a korabban mar lefoglalt Seaside traveller’s Inn-hez. Keso volt, minden zarva. Legolcsobb taxi 50%-os felarral 105 MR (malaj ringit), ami kb 5-6000 HUF, marha sok itteni viszonylatban. Nem kellett sem a dollarunk, sem a vacak euronk, így csak szallasadoink joindulataban remenykedhettunk, beszalltunk a taxiba hitelre. J Kb. 20 perc utan megerkeztunk es legnagyobb dobbenetunkre a recepcios kifizette a szamlankat. J

Probaltunk a recen masnap valtani, de ok sem orultek az ismeretlen penznek J, ezert ingyen alhattunk, masnap reggelizhettunk, ebedelhettunk es ami hihetetlen, még buszravalót is kaptunk, hogy bemehessunk este a varosba penzert. En nem akartam elhinni, meg egy utlevelet sem kertek, akartunk otthagyni nemi eurot, azt mondtak, nem kell!!! Kaptunk 25 ringitet, ami a helyi buszra elegendo volt hatunknak es vartak minket vissza sok szeretettel. Ilyet otthon! J . ACH Ladies, a pelda nem kovetendo!!! J Ez tehat a malaj ember: mosolygos, vegtelenul kedves, semmi rosszindulat vagy rosszandek benne es rolad sem feltetelezi a rosszat.

A szallasunkrol fotok mar fent. A varostol kb. 15 km-re talalható, tengerparton, zero nyuzsivel, palmafakkal, jo etteremmel, kicsi medencevel, amit a gyerekek, Andris es Bogi maximalisan ki is hasznalnak azota minden nap.

Elso nap, VASARNAP  tehat  lazítas (napozas, olvasas, medence es kaja), penz nelkuliseg, este busszal varosba be, ahol immar helyi HUF-fal felszerelkezve irany az ejszakai piac. FANTASZTIKUS elmeny!!! Csupa tunder emberke foz es akarja eladni a foztjet. Leultunk vacsizni a helyiek koze,  jo nagy tanyerral kaptuk zoldseges tesztat 1,5 ringitert, ami kb. 80 HUF es meg egy tanyer leves is jart hozza!!!!  Degeszre ettuk-ittuk magunkat, majd busszal vissza a szallasunkra, es alvas.

HETFON hasonloan laza a program,  hevereszes es napozas, a kiolvasott konyvek szama egyre  no. J Krisztian delutan kikolcsonzott egy 2 szemelyes kajakot es miutan Andrist is bepreseltuk magunk ele, elindultunk a szemkozti szigetekre. Nekem - meg kajakos felesegkent is -  kicsit para volt az 5 km-es sziklakkal es tarajos hullamokkal tarkított út, de tuleltuk.  J A nagyobbik sziget, ahol vegul ki is szalltunk, egy tehetos kínai kezeben levo private island, Dinewan, kb. 500 HUF.-os belepesi díjjal, szep homokos parttal, zold vizzel. Korbeneztunk, par fuggoagyas foto, dumcsi a jet ski oktato filippinoval es egy doboz sorrel J, majd indulas vissza. Az ido kicsit morcos lett, így a hullamoknak hala csurom vizesen szalltunk ki a kajakbol a szallasunknal. Kamera epphogy meguszta. J Este busszal KK-ba be, piacon zsenialis halvacsi, majd vissza a szobakba.

KEDDEN, azaz ma, Krisz vegleg letett a hegymaszasrol. J Engedely kellett volna, messze is van, kb. 2 napot vett volna igenybe a tura, tehat felejtos. Szervezett viszont nekunk delutanra egy island hoping-ot. KK kikotojebol indulnak motoros hajok a szemkozti Pulau Manukanra (Pulau = sziget). Egy hong kongi fiatalokkal megtomott csonakkal vittek at minket a szigetre, ami a gyerekek szerint a „tokeletes hely”. Marha szuper kis szigetecske, otkor indultunk vissza a hajonkkal Kota Kinabaluba, majd vissza a Seaside-ba. Judit, Krisz es a gyerekek epp vacsiznak az esti medencezes utan...

Holnap 11 korul utazunk innen tovabb, 13.10-kor indul a gepunk KK-bol Sandakanba. Narancssarga erdei embereket fogunk nezni a Sepilok Orangutan Rehabilitation Centerben. J Vitya, az alfahimet probaljuk nem ott felejteni!!! J

Par adat:

1 MR= 55 HUF

Szallas: 119 MR 4 fonek, azaz kb. 7000 HUF a szobaert, alig 1800/fő reggelivel, free WIFI-vel a tengerparton, Seaside Traveller’s Inn. Hatalmas szobak (vagy csak Hong Kong utan tunnek oriasinak? J), nagy terasz, AC, meleg víz.

Kaja: legolcsobb a 80 Forintos zoldseges teszta a piacon, legdragabb 30 ringit/fő, azaz 1500 forintos halvacsora szinten a piacon. 1, 5 liter asvanyvíz 70 HUF, a sör draga, etteremben nem is ittunk (kb 1000 HUF), dobozban szupermarketben 3 MR azaz 150 HUF. Desszert nem nagyon van ettermekben, csak gyumolcstal, jo fankokat lehet viszont venni varosszerte. Piacon 3 nagyobbacska cukoros fank 55HUF. Rizs, teszta, hal.

Programok: Sziget túra motorcsónakkal kb. 1000 HUF/fő, incl. kikotoi díj, szigetre belepesi dij. Kajakberles 15 MR, kb. 800 HUF.

Helyiek: edespofak, mindenki beszel angolul, segítőkeszek, meg a buszodra is feltesznek. Nem akarnak atverni, lenyulni. Mosolyognak. Keves a feher turista, imadjak a gyerekeket. Mindenki kerdez, gyakorolja a nyelvet.

Kozlekedes: helyi busz kb. 15 km-es utra: 3 MR (150 HUF). Varosi busz 0,5 MR (30 HUF). Surun jarnak, eros meleg menetszel. J KK-ban no metro, no villamos, csak busz, taxi. Taxival egyszer mentunk, K. szerint az is az en egyik „koltsegeses hobortom” volt: 10 MR azaz 100 HUF/fő a kikötőtől a piacig, kb. 5km. J

Idojaras: esos evszak, de nem igazan esett, egyszer probalkozott, de nem volt veszes. Paras, fulledt meleg, kicsit borus eg. 1-2 ora alatt szenne egsz, 1 nap alatt olyan szined lesz, mintha hosszabb ideje itt nyaralnal. Mindenki orrot fúj, valszeg a legkondi miatt.

Tengerpart: szigeteknel nagyon szep, homokos, palmafas, palackszinu víz. Nalunk a parton, kozel a varoshoz palmafas, de szurkes, nem tul tiszta, varosi szemetet kihordja a víz. L Strandröpi nem jellemzo.

Nagyon olcsó, nagyon szerethető hely, nagyon kedves emberekkel, kevés turistaval.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

frutik6 2010.01.27. 07:03:45

Sziasztok!Nem tudom melyikőtök írása a jobb.Sajna mind a kettőnél az alap gondolat még mindig ,h én miértttt vagyok itthon?Én biztos mentem volna hegyet mászni K..Szuper minden amit írtok.Mifelénk minden rendben,Gyurival tartjuk a kapcsolatot.Na pá mert vár az "élet".Puszika minden nőneműnek

lecsó-11 2010.01.27. 23:28:42

Krizsó, a feladatot nem értem, a telefonszám nem jó(?). Mit tegyek?

mago 2010.01.28. 01:58:02

@frutik6: akibááááá! :) Koszikoszi, jo, hogy olvasol. Puszil mindenki, epp egyutt a reggelizo asztalnal. Indulunk Orang-lesre, alig varjuk, gyerekek mar tok zizik. :)Bogi vett Borkanak kicsi ajcsit, de ne mondd neki.. ;)Este beszamolo az elmult 2 naprol. sokpuszi a nonemuektol, udv Krisztiantol. :) m

mago 2010.01.28. 01:59:57

@lecsó-11: Draga Papacska, jo a szam, lattuk, hogy hívtal, csak meg aludtunk, ki volt kapcsolva, sms-t kuldtek Rolad! :) Este Krisz keres (e-mail, sms, telefon, most mar minden van! ;)millio puszi, mago

zso-ba-ba 2010.01.29. 15:06:59

Sziasztok! Reg hallottunk feloletek, neha ad hoc van 5 percunk, hogy belenezzunk a blogba, de irni nem nagyon... nem reagltatok arra a szigetre sem! Nekunk sajna nincsidonk utananezni... meg a repjegyet sem foglaltuk le Phuketra, bar meg mindig pont annyiba kerul, mint 2 hete, csak epp nincs nalunk a passport ):

Blogra roviden: Halong Bay az idojara miatt kisse csalodas volt, viszont nagyon jo dontes volt, hogy magunk szerveztuk es ott aludtunk a cityben (5 USD!!!) ahonann reggel ezer hajo fut ki az obolbe, igy olyan turat valaszthattunk, amilyet akartunk... 4 oras mellett dontottunk, amugy nem volt olyan hideg,megneztunk 1 barlangot + korbe hajoztunk nehany sziklat - amugy elkepeszto!!!

Du. mar indultunk vissza Hanoiba, minibusszal, es onnan mentunk tovabb az ejszakai busszal... nos... akik nagyon dicsertek, azok vagy jobb buszt fogtak ki... vagy nem tudom - mi nagyon szenvedtunk!!! Az elso busz ok volt, de rogton el is romlott, a csere buszon a legszarabb hely jutott (hatul, alul) szerencsere csak 4-en fekudtunk az 5 helyen, de Zsoltnak igy is jutott egy amerikai neni feneke... tuleltuk. MAsnap Hueba csak egy gyors varosnezes volt robogoval - ez eleg is volt ott, de az ido mar ott is nagggyon fincsi volt :) Onnan Hoi An nehany ora volt - ulobuszon! - egesz jo kis szobat kaptunk es egy hatalmasat furodtunk!!! Az ember igencsak megtanulja ertekelni az elet apro oromeit... ilyen jol zuhany meg nem esett!!! Majd egy seta a varosban, ami olyan,mint egz ekszerdoboz... leginkabb vietnami szentendrenek emlegettuk :) Sok turista es bolt, de varazslatos es az ido is meleg, hatalmasat ettunk-ittunk egy teraszon a folyo parton, ahonnan a varos fenyeiben gyonyorkodhettunk!!!
Reggel vegul szervezett uttal mentunk My Sonba (Angkor kicsiben...) mert motorral tul messze van! De nem bantuk meg, mert visszafele egy nagyon jo kis hajoutban lehetett reszunk (ebeddel) es megalltunk egy kezmuves falunal is! Az ejszakai buszt persze nem foglaltuk le idoben, igy csak extra penzert tudtak nekunk helyet talani (persze, itt mindent megoldanak - tenyleg MINDENT, csak fizess!!! - aztan egz fokkal jobb alvo buszon utaztunk ide Mui Ne-be... de most zar a netezo ): Amugy 30 fok este, tenger, palmafak es csodaszep szoba kilatassal a tengerre.... folytatjuk!!!
Zsolt, Barnus, BArbi

mago 2010.01.30. 15:56:23

Sziasztok ! Mi most éppen Pulau (sziget) Perhentian-on. Net nagyon lassú és drága, mert sziget, minden műholderól és generátorról megy. Gyönyörű kis hely és turista mentes !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Netezgetni, thai szigeteknek utánanézni a fent említettek és szintén zsúfolt program miatt mi sem tudunk, ezért egyenlőre marad Krabi,és ott majd meglátjuk.

Baaaaaabi 2010.01.31. 22:23:46

@mago: Haho Mado! Milyenek voltak az Orangutanok? Bogi nekem nem vett kis ajándékot? Nem mondomel nekem. :) Cóóóóók.