Az elmúlt 2 napot mi Malaysiaban töltöttük, Kota Kinabalutól (továbbiakban KK) 20 km-re délre sikerült egy jó szállást az LP (Lonely Planet guide)-ből lefoglalnunk még HK-ból. A szállás a tengerparton van messze a város zajától, 20 percre-re busszal, ami 150 Ft-ba kerül fejenként.  A szállás csodás, pont, ahogy vártuk, kb. 2000 Ft/fő reggelivel, medencehasználattal, idilli környezetben.

relaxálunk, gyerekek fürdenek egésznap a medencében, tegnap 10 km-t futottam, ma Magóval és andrissal kajakkal áteveztünk a szemközti szigetre ( oda-vissza kb. 10 km, a garmin órám pont induláskor merült le, de a futást mindjárt feltöltöm.

Este a városban vagyunk és a hatalmas éjszakai piacon lakmározunk a helyiekkel kb. 700 Ft-ból degeszre ( frissen sütött tonhal, gyümölcs, rízs, kókusztej italnak kókuszdióból.

De ez most nem is igazából az én bejegyzésem akart lenni ( arra majd úgyis írok egy hosszabbat), hanem a Daczi család kommentjét szeretném közzé tenni, akik szétválásunk utánk előszöl Macaóból írtak még, majd most Hanoiból, immár Vietnamból.

=============================================================

zso-ba-ba 2010.01.23. 17:15:32

Hello Mindenki!

Itt ZSOlt-BArbi-BArnus jelentkezik Makaobol. Varosnezes meg egyutt (errol majd Krisztian bovebben) nagyon kedves idegenvezetonk-soforunk Oket a repteren, minket egy autentikus hostelban tett ki, ami a citytol 5 perc seta es meg a recepcios sem beszel angolul... aztan bevettuk magunkat a tavol kelet kaszinovarosaba. Makao olyan, mint Las Vegas, Lisszabon es New York otvozete a sarga hoditas utan 100 evvel :))) - felhokarcolok, hotelek, kaszinokomplexumok, melyeken este neonfenyek futnak ezer fele, ezer szinben.... a turistat onnan ismerni meg, hogy mindig felfele nez...a feher turistat pedig, hogy felfele nez es wishkyt iszik minden eves elott es utan....bar az utcakat itt nem lengi be a hongkongban jol megszokott kajaszag (vagy inkabb buz). Joizzel es bosegesen meg tudtunk vacsizni 3-an atszamitva 3.100,-Ft-ert olyan kinai kajat, amit Pesten nem ehet az ember fia. Utana felfedeztuk az ejszakai Makaot, a portugalok altal epitett diszburkolatos foter inkabb europaias, mint keleties. Makao egyik szimbolumanak tartott Hotel Lisboa aranyozott es lotusz alaku (?) felhokarcolojanak kaszinojaban tobb ezer m2-en gigaszi meretekben folyik a szerencsejatek. A felsobb emeletekrol a kilatas pazar, melyet minden latogato, akar casual cuccban is megtekinthet.
Holnap reggel 7kor irany repcsivel Saigon, majd onnan egybol Hanoi....
=================================================================

Roviden: Saigonbol csak du. ment volna gep Hanoiba, igy masnap reggelre foglaltunk es ottmaradtunk egy napot! Nagyon jo szallas, 30-32 fok hoseg, kituno kajak es oruletes varos! Nekunk nagyon bejott!!! Egy nagy ebed + alvas utan, war muzeum, Katedralis, Water Puppet - oriasi volt!!! Megint ejfelkor fekudtunk (sorozes egy pubban :)
Reggel 7.30-kor ment a gep Hanoiba (jetstar) megerkeztunk 11 korul, lefoglaltuk az open buszt, varostneztunk taxival (Mauzoleum, One pillar Pagoda, Lake) majd a local busszal eljottunk Halong Citybe - olyan feeling volt, mint Kambodiaban (csak mi 3-an feherek, a sargak meg kozepen is ultek kis szekeken) ja es 600,-Ft volt. Az utszeli megallotol robogoval hoztak le ide minket, amugy nincs tul hideg, kb. 15 fok. Szallas elfogadhato (5 USD/szoba :) vacsiztunk egy jot, holnap hajoval megnezzuk a bayt - majd berelunk valamit es du. local busz vissza Hanoiba, ahonnan este 7.30kor indulunk tovabb!!!
Ez igy nagyon jol jott ossze, mert Saigonban a hotelben hagytuk a nagy csomagot, csak 1 heti ruhat hoztunk magunkkal, igy konnyebb lesz mozogni, utazni es nem kellett 1 ejszakat Hanoiban aludni - helyette felmelegedtunk a varazslatos Saigonban!!!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.