Reggel 7 körül érkezünk meg Mumbaiba, így a 650 km-es utat kb. 14 óra alatt tesszük meg. A buszpályaudvarról taxival megyünk vissza a White Pearl hotelhez, ahol már sajnos csak egy szoba van, ami ZsoBaBa-éknak (Zsolt, Barbi, Barna) elég éppen, így mi négyen rövid keresgélés után a pár utcára levő Bentley kishotelben húzzuk meg magunkat. ( A rendkívül nagy koloniális stílusú családi szoba 4 ággyal, reggelivel 2300 Rs-be kerül (=9200 Ft), Mumbaiban sajnos Indiai mércével mérve nagyon drágák a szállások. Reggeli után találkozunk ZsoBaBáékkal  és elsétálunk a Gateway of Indiához, ami kikötőnél található és egy hatalmas diadalív tul. Képpen amit 1911-ben a brit György király látogatásának tiszteletére emeltek. Innen indulnak a hajók az Elefánt Szigetre (Elephanta Island), ami arról kapta a nevét, hogy mikor a portugálok megérkeztek a szigetre egy szent elefánt kőszobrát találták ott –amit később a szigetről Bombayba szállítottak-. A szigetre a hajóút egy órás csak oda és a jegy oda-vissza 120 Rs-ba ( =480 Ft) kerül. A hely nagyszerűségét a szigeten található kőbe vájt templomok adják, a terület India 25 Világörökségi területe közül az egyik (így Hampival együtt akkor 2-t látogattunk meg, marad még legközelebbre 23 : )  ). A templomok körül rengeteg szemtelen makákó majom. ( egzotikusságuk ellenére nem túl szerethetők, mert kis termetük ellenére gyakran igen agresszívak, lopnak (napszemüvegeket és bármit ami a zsebekből kilóg), szemétben turkálnak, kukáznak.

Mumbaiba való délutáni visszaérkezésünk után már csak egy estebédre van kapacitásunk energiailag. Vacsi után még egy rövid séta a Causeway rd-on. Itt felkérést kapok egy másnapi bollywoodi forgatáson való statisztaszerepre, amit sajnos nem tudok elvállalni, ugyanis hajnalban már repülünk haza. (Az érdem nem az enyém, a már említett hihetetlen mértékű bollywoodi film emissziónak (évente 8-900, így naponta 2-3 új film) hatalmas statiszta és élőmunka szükséglete van, továbbá mostanában előszeretettel szerepeltetnek a filmekben fehér statisztákat –gondolom, hogy India, ill. a forgatási helyszín kozmopolita mivoltát hangsúlyozzák- , akiket a Causeway rd-on szóllítgatnak le, úgy szerzik őket. Én is egy ilyen ügynökbe futottam bele. Még fizetett is volna, bár sajnos nem kérdeztem meg, mennyit.

A hajnali 2 órás reptérre induláshoz igazítva már este nyolckor ágyba kerülünk.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.